Vapaana tukiasuntoja kehitysvammaisille

20062017

kuvapankki_iloiset naiset_

Oulun Linnanmaalla on 6 uutta asuntoa, jotka soveltuvat tukiasunnoksi kehitysvammaisille. Palvelut järjestyvät viereisen palvelukoti Caritas Kipparin henkilökunnan toimesta. Tuettu asuminen sopii henkilölle, joka on melko itsenäinen päivittäisissä toiminnoissaan. Asukas asuu omassa asunnossa, mutta saa viikoittaista tukea ja ohjausta. Tuettua asumista tarjotaan elämän eri tilanteisiin sekä lisätukena elämäntilanteen muutoksessa. Asumismuoto soveltuu erinomaisesti esimerkiksi asiakkaan siirtyessä palveluasumisesta kevyempään asumismuotoon.

Henkilökunta neuvoo ja ohjaa asukasta käytännön asioiden omatoimisessa hoitamisessa, esimerkiksi avustaa ruoan laittamisessa, ohjaa kodin arkareiden hoitamisessa ja erilaisten etuuksien hakemisessa ja rahan käytössä. Henkilökunta tukee asukasta käyttämään kodin ulkopuolisia palveluja sekä löytämään mahdollisuuksia mielekkääseen vapaa-ajan toimintaan, opiskeluun tai työelämään.

Tuettu asuminen suunnitellaan aina asiakkaan yksilöllisistä tarpeista käsin.

• Osoite: Kauppalinnankatu 1 H, Oulu
  • Asunnon koko 31 neliömetriä
  • Asunnoissa iso parveke. Keittiön varusteluun kuuluu pieni astianpesukone.
  • Vuokran suuruus 610 €/ kk (sis. nettiliittymän)
  • Vesi- ja käyttösähkömaksu kulutuksen mukaan
  • Vuokraennakkona yhden kuukauden vuokra

Tarkemmat tiedot ja kuvat kohteesta