Palveluja arjen avuksi

Kun tarvitset henkilökohtaista apua ole yhteydessä kuntasi vammaispalvelun sosiaalityöntekijään. Toteutamme vammaispalveluja saadun päätöksen perusteella. Päätöksen saatuasi ota yhteyttä avustajapalveluumme. Jos haluat ostaa palvelua itsemaksavana asiakkaana, ota suoraan yhteyttä mehin.

+ Henkilökohtainen avustaja

Henkilökohtainen avustajapalvelu on asiakkaan kotona ja kodin ulkopuolella tapahtuvaa avustamista, joka mahdollistaa vammaisen tai pitkäaikaissairaan henkilön selviytymisen yhdenvertaisesti päivittäisissä toiminnoissaan. Luotettavat ja ammattitaitoiset avustajamme auttavat asiakasta yksilöllisen tarpeen mukaan kodin askareissa, kaupassa käynnissä, ulkoilussa, ruuanlaitossa ja henkilökohtaisen hygienian hoidossa sekä muussa kodin ulkopuolella tapahtuvassa toiminnassa.

Tarjoamme avustajapalvelua pitkäaikaiseen tai tilapäiseen tarpeeseen. Palvelumme on usein helppo ratkaisu henkilökohtaisen avun tuottamiseen, kun avustettava ei itse pysty tai halua toimia työnantajana. Meiltä voi tilata avustajan myös tilanteessa, jossa oma vakituinen henkilökohtainen avustaja sairastuu äkillisesti tai hänen loman ajaksi.

Avustajapalvelu on käytettävissä myös omaishoitajan vapaisiin.

+ Päivätoiminta

Päivätoimintamme on vertaisryhmässä tapahtuvaa suunniteltua ja ohjattua harrastustoimintaa. Tavoitteena on tukea itsenäistä elämää sekä parantaa tai pitää yllä fyysistä ja henkistä toimintakykyä.

Päivätoiminnan kuukausiteemat suunnitellaan yhdessä asiakkaiden kanssa. Jokainen osallistuja voi kertoa toiveitaan, ajatuksiaan ja ideoitaan toiminnan suhteen. Päivätoiminnan tuotoksena on syntynyt niin levytettyjä kannatuslauluja urheiluseuralle, lukuisia taideprojekteja, ”hall of fameja” kuin teemajuhlia. Kesäisin olemme paljon ulkona ja teemme myös retkiä ja käymme esim. konserteissa ja elokuvissa.

Päivätoimintaan pääset mukaan ottamalla yhteyden omaan sosiaalityöntekijääsi ja selvittämällä hänen kanssaan mahdollisuutta saada  palvelua varten tarvittavaa maksusitoumusta tai palveluseteliä.

+ Palvelut omaan kotiin

Tarjoamme vammaiselle henkilölle vammaispalvelulain mukaisia palveluja myös omaan kotiin. Näin esimerkiksi vammautumisen jälkeen ei omasta kodista tarvitse muuttaa pois. Palvelut kotiin on tarjolla ympärivuorokautisesti tarpeen mukaan. Uudenlainen, asiakaslähtöinen asumismuoto korostaa asiakkaan mahdollisuutta olla osallisena ja vaikuttaa omaan elämäänsä. Moniammatillinen asiantuntijatiimimme on asiakkaan apuna ja tukena arjessa. Kotiin saa meiltä niin lähi- ja sairaanhoitajan palvelut, fysio- ja toimintaterapeuttien palvelut, kodin muutostyöt, avustajapalvelut kuin siivouksen ja paljon muuta.

Palvelua omaan kotiin voit hakea omalta sosiaalityöntekijältäsi.

+ Palvelut omaishoitajalle

Caritaksen omaishoitajapalvelun avulla omaishoitaja voi järjestää itselleen lyhytaikaista vapaata tai pitempiä tilapäishoitojaksoja läheiselleen. Omaishoidon vapaan palveluseteliä tai tilapäishoidon maksusitoumusta voit hakea omalta sosiaalityöntekijältäsi.

Kotihoitopalvelua lapsiperheille

Caritas tarjoaa perheille, joissa on vaikeavammainen lapsi, kotihoitopalvelua omaishoitajan vapaiden ajaksi palvelusetelillä. Vammaistyöhön erikoistunut hoitaja tulee kotiin hoitamaan lasta, jolloin hoitava omainen saa oma aikaa menoihinsa tai lepäämiseen.

Päiväparkki

Tarjoamme arkipäivisin klo 8-16 päiväparkkitoimintaa aikuisille liikuntavammaisille Oulussa Caritas Härkälinnan viihtyisissä päivätoimintatiloissa. Päivä sisältää monipuolista ohjattua toimintaa vertaisryhmässä. Päivän aikana nautitaan maukas lounas ja välipalat päivän pituudesta riippuen. Parkkitoiminta tarjoaa vammaiselle henkilölle kuntouttavaa toimintaa ja mukavaa vaihtelua arkeen, ja omaishoitajalle hetken omaa aikaa päivään.

Tilapäishoito

Järjestämme  ympärivuorokautista tilapäishoitoa aikuisille vammaisille henkilöille Oulussa Caritas Härkälinnassa, joka sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien varrella lähellä keskustaa. Härkälinnassa on tilapäishoidon käytössä yksilöllisiä asuntoja ja ammattitaitoinen henkilökunta.

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.