25102017

Avoimet työpaikat: Haemme laitoshuoltajaa Caritas Celestaan

Haku tehtävään 5.11. mennessä.

24102017

Avoimet työpaikat: Haemme lähihoitajaa Rovaniemelle

Haku tehtävään 31.10. mennessä.

03102017

Yhdessä lähteminen on parasta: Päivätoiminta rytmittää kehitysvammaisen viikkoa

Caritaksessa päivätoiminta on tärkeä osa kehitysvammaisten arkea rytmittäen sitä ja tarjoten mielekästä tekemistä päivään.

06092017

Asukaskynä: Suurpeto metrin päässä

Asukaskynässä asukkaamme kirjoittavat kokemuksistaan ja tapahtumistaan arjessa.

30082017

Karva-Kavereiden koiravieraat tuovat iloa arkeen

Suomen Karva-Kaverit ry on yhdistys, jonka vapaaehtoistyöntekijät eläinystävineen käyvät vierailuilla esimerkiksi ikäihmisten ja vammaisten palvelutaloissa, lastenkodeissa, päiväkodeissa, kouluissa ja erilaisissa tapahtumissa.

28082017

Avoimet työpaikat: Haemme sairaanhoitajaa Caritas Niemelään

Etsimme Caritas Niemelään sairaanhoitajaa toistaiseksi voimassa olevaan työsuhteeseen.

22082017

Avoimet työpaikat: Haemme päivätoiminnan ohjaajaa

Päivätoiminnan ohjaaja vastaa Caritas Celestan moni- ja liikuntavammaisille asiakkaille suunnatun päivätoiminnan tavoitteellisesta suunnittelusta ja toteutuksesta yhdessä muun henkilöstön kanssa.

17082017

Avoimet työpaikat: Haemme lähihoitajia Rovaniemelle

Caritas Rovaniemi tarjoaa erilaisia asumisen vaihtoehtoja ikäihmisille ja vammaisille tavallisesta vuokra-asumisesta tehostettuun palveluasumiseen, sekä kattavat palvelut ja vapaaehtoistoimintaa asumisen tueksi.

16082017

Avoimet työpaikat: Haemme henkilökohtaista avustajaa

Työtehtäviin kuuluvat mm. ulkoilu, elokuvissa käynti, avustaminen asioinnissa esimerkiksi kaupassa, erilaisissa liikuntamuodoissa ja harrastuksissa avustaminen.

20062017

Vapaana tukiasuntoja kehitysvammaisille

Tuettu asuminen sopii henkilölle, joka on melko itsenäinen päivittäisissä toiminnoissaan. Asukas asuu omassa asunnossa, mutta saa viikoittaista tukea ja ohjausta. Tuettua asumista tarjotaan elämän eri tilanteisiin sekä lisätukena elämäntilanteen muutoksessa. Asumismuoto soveltuu erinomaisesti esimerkiksi asiakkaan siirtyessä palveluasumisesta kevyempään asumismuotoon.

02052017

Iloa Tupaan -projekti toi slovenialaisen nuoren tutustumaan Caritas Niemelän arkeen

Iloa tupaan on AIESEC-Oulu ry:n tuottama projekti, jonka idea on tuoda nuoria vapaaehtoisia ulkomailta järjestämään ikäihmisille virkistävää toimintaa.

02052017

Tahkokankaan kesäjuhla 8.6.

Kehitysvammaisten oma iloinen kesätapahtuma kokoaa yhteen ihmiset Tahkokankaalle 8.6. Ilmaistapahtuman tarjoavat Caritas, PPSHP, Nuorten Ystävät ja Oulun Kehitysvammaisten Tuki ry.

31032017

Etsimme lähihoitajia kesälomansijaisuuksiin Caritas Maininkiin

Haemme lähihoitajia eripituisiin kesälomansijaisuuksiin toukokuussa avattavaan kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininkiin.

30032017

Tarjoamme nuorille työtä kesätyösetelillä

Tarjoamme kesätyötä 30:lle nuorelle kesätyösetelillä. Haku 30.4. mennessä.

24032017

Esittelyssä Caritas Kippari

Katso esittelyvideo kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Kipparista.

27022017

Avoimet työpaikat: Rekrytoimme osaajia Ouluun avattavaan kehitysvammaisten palvelukotiin

Haemme osaajia kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininkiin. Haku tehtäviin 12.3. mennessä.

24022017

Rohkeus ja uteliaisuus veivät Mikan Intiaan oppimaan uutta kuntoutumisesta

Mika Raudasoja on innokas liikkuja ja Caritas Kuntoutuksen fysioterapia-asiakas. Mika halusi jakaa meille oman tarinansa matkasta Intiaan ja kokemuksistaan Vasa Concept -nimisestä kuntoutusmenetelmästä, josta hän kiinnostui Pekka Hyysalon innoittamana.

13022017

Aukiolomuutos: To 16.2. lounastarjoilu klo 13 asti

Torstaina 16.2.2017 lounastarjoilu päättyy klo 13 kaikissa Caritas Ravintoloissa henkilöstön koulutustilaisuuden vuoksi.

12122016

Oulun Pateniemeen asuntoja kehitysvammaisille

Oulun Pateniemeen avataan keväällä 2017 uusi kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininki. Kotiin tulee viisi neljän asunnon kotiryhmää eli yhteensä 20 asukaspaikkaa ja viihtyisää yhteistä tilaa asukkaille.

09122016

Asukaskynä: Sotaveteraanien puheet herkistivät maanpuolustuspäivässä

Asukaskynässä asukkaamme saavat kirjoittaa vapaasti ajatuksistaan ja kokemuksistaan arjessa. Tällä kertaa jutun aiheena on vammaisten oma maanpuolustuspäivä Caritas-Kodilla.

16112016

Asukaskynä: Päivätoiminnat tekevät yhteistyötä

Asukaskynässä juttu Caritas Härkälinnan asukkaiden vierailusta Caritas Kipparissa. Päivätoiminnassa tehdään aktiivista yhteistyötä eri yksiköiden välillä toisiin tutustuen ja uusia ideoita jakaen.

04112016

Asukaskynä: Paloharjoituspäivä Härkälinnassa

Asukaskynässä asukkaamme kirjoittavat kokemuksistaan ja näkemyksistään arjessa. Tällä kertaa Olli kirjoitti raportin Caritas Härkälinnassa järjestetystä asukkaiden paloturvallisuuteen  liittyvästä tietoiskusta, jonka järjesti Oulu-Koillismaan pelastuslaitos.

02112016

Asukaskynä: Hirvijahdissa

Asukaskynässä tällä kertaa Caritas Niemelän asukas Paavo kirjoittaa kokemuksistaan rakkaan harrastuksensa metsästyksen parissa. Paavo pääsi lokakuussa hirvijahtiin Oulujoen eräseuran Sanginsuun hirviryhmän kanssa.

27102016

Asukaskynä: Vierailulla Caritas Matriitissa

Asukaskynässä asukkaamme kirjoittavat kokemuksistaan arjessa. Tällä kertaa Katja kirjoitti päivätoimintaryhmän vierailusta Caritas Niemelässä.

26102016

Green care toimintaa vammaispalveluissa: Tutustuminen karjatilan elämään, osa 3

Yksi asiakkaistamme tutustui navettaan enemmän haju- ja kuuloaistejaan hyödyntäen. Tässä hänen tuntemuksiaan Keskikallion maatilavierailulta.

24102016

Green care toimintaa Caritaksessa: Tutustuminen karjatilan elämään, osa 2

Keskikallion tila Yli-Iissä on Caritaksen kummimaatila, jossa vierailemme säännöllisesti osana Green care -toimintaamme. Annoimme vapaan sanan asiakkaillemme, jotka ovat kirjoittaneet tuntemuksiaan vierailusta. Tästä toinen osa kolmiosaisesta Tutustuminen karjatilan elämään -sarjastamme.

20102016

Green care toimintaa vammaispalveluissa: Tutustuminen karjatilan elämään, osa 1

13092016

Maasto- ja turvallisuuskurssi tarjosi erilaisia elämyksiä

Taivalkosken Maijalampi täyttyi innokkaista maanpuolustusleiriläisistä 8.-9.9. järjestetyllä maasto- ja turvallisuuskurssilla.

31082016

Vauhtia arkeen sähköpyörätuolisalibandystä

Tämän kertaisessa Caritaslaiset harrastaa -jutussa vuorossa Caritas Alppilassa asuva Juho, joka harrastaa sähköpyörätuolisalibandyä. SPT-salibandy on vauhdikas laji, eikä törmäämisiltä tai kaatumisilta aina voi välttyä. Lue lisää SPT-salibandystä ja siihen liittyvistä turvallisuusseikoista!

30082016

Caritaksella kieltä ja kulttuuria oppimassa

Marokkolainen Abdelmalek Denmati saapui Suomeen kahdeksan kuukautta sitten ja osallistuu nyt PSK-Aikuisopiston järjestämään maahanmuuttajille suunnattuun luku- ja kirjoitustaidon koulutukseen. Koulutukseen kuuluu työssäoppimisjakso, jota Abdelmalek suorittaa Caritas Celestassa. Työssäoppimisjakson tavoitteena on parantaa suomen kielen suullisia taitoja. Abdelmalekia on ohjaamassa laitoshuoltajana ja avustajana työskentelevä Mari.

04072016

Caritas mukana IrjalaFesteillä Hietasaaressa 9.7. – arvomme 16 lippua Facebook-sivullamme!

Caritaslaisten Facebook -sivuilla on meneillään 16 lipun arvonta lauantaina 9.7. järjestettävään IrjalaFestiin! Käy tykkäämässä julkaisusta ja olet mukana arvonnassa. Tapahtuman aikataulun näet artikkelista.

28062016

Luotettavaa ja joustavaa avustajapalvelua Caritaksesta

Caritas tarjoaa myös henkilökohtaisen avustajan palvelut niille, jotka eivät halua tai pysty toimimaan työnantajina omalle avustajalleen. Asiakkaamme Saara Snicker kertoo jutussa omia kokemuksia Caritaksen avustajapalvelusta.

20062016

Green Care – toimintaa Caritas Niemelässä

Caritas Niemelän asukkaat kävivät kalareissulla, sillä moni palvelukodin asukkaista on entisiä kalastajia tai metsästäjiä. Kalareissua avustivat Caritas Niemelän henkilökunnan lisäksi Oulun seudun uistelijoiden edustajat, jotka yhdessä saivat aikaan onnistuneen päivän laiturin nokalla!

16062016

Norsupallosta vauhtia keskiviikkoihin

Norsupallo on sähköpyörätuolilla liikkuville sopiva joukkuelaji, jossa tavallinen jalkapallo on korvattu suuremmalla pallolla. Caritas haluaa tarjota monipuolisia liikuntavaihtoehtoja myös liikuntarajoitteisille asiakkailleen. Caritaksen asukkaita on käynyt pelaamassa norsupalloa säännöllisesti muutaman viikon ajan. Tulevaisuudessa pelaajat haluavat perustaa oman norsupallojoukkueen Ouluun.

13062016

Ryhmähengen nostatusta puutyökurssilla

Innokkaat Caritaksen asukkaat ovat saaneet osallistua puutyökurssiin, joka on järjestetty kahden ohjaajan johdolla Caritas Celestan tiloissa Limingantullissa. Kaksi kuukautta kestänyt kurssi jäi tällä viikolla kesätauolle, ja innokkaat kurssilaiset palaavat sorvin ääreen taas elokuun puolessa välissä.

10062016

Hyvän mielen kesäjuhlaa vietettiin Tahkokankaalla

12:tta kertaa järjestetty kesäjuhla kokosi yhteen Pohjois-Suomen vammaisväen.

27052016

Elämisen meininkiä vammaispalveluissa: Maanpuolustusleiri Vasamossa

Kesän tulon Caritaksella tietää varmasti siitä, että jo perinteeksi muodostuneet maanpuolustusleirit pyörähtävät käyntiin. Ylikiimingin Vasamon leirikeskuksen hienoissa maastoissa järjestettiin järjestyksessään viides liikuntavammaisten maanpuolustusleiri.