Hoivaa ja hyvää arkea

Kun omassa kodissa asuminen ei ole enää mahdollista, löytyy ratkaisu Caritaksen palvelukodista. Kodinomaisessa asuinympäristössä vanhuksesta pidetään hyvää huolta ja asuminen on turvallista ympäri vuorokauden.

Palvelukoti on ihmisen koti. Jokaisella asukkaalla on oma asuinhuone, joka kalustetaan omilla huonekaluilla ja rakkailla esineillä. Lisäksi palvelukodin viihtyisät oleskelutilat ovat kaikkien asukkaiden käytössä.

Kodeissamme noudatetaan Hyvä arki –konseptia. Tavoitteena on, että asukkaamme saavat elää mahdollisimman omannäköistä elämää ja hyvää arkea. Sekä asukkailta että heidän omaisiltaan kerätään tietoa siitä, mistä kukin on aiemmin pitänyt ja kysellään, mitä he haluaisivat tehdä. Kaikessa pyritään yksilöllisyyteen.

Henkilöstömitoituksemme on 0,6-0,65.Henkilöstömme on osaavaa ja koulutettua: lähihoitajia, sairaanhoitajia, geronomeja ja sosionomeja. Asukkaiden ateriahuollosta vastaavat Caritaksen omat valmistuskeittiöt ikäihmisten ravitsemussuositukset ja erityisruokavaliot huomioiden. Siivouksesta vastaavat Caritaksen puhtaanapidon ammattilaiset. Kokkeja ja siivoojia ei meillä lasketa mukaan henkilöstömitoitukseen.

Yhdessä oloa ja virkistystä

Järjestämme asukkaille päivittäin toiminnallisia tuokioita, joihin saa halutessaan osallistua. Ulkoilemme sään salliessa, ja palvelukodin pihalla on turvallista nauttia vaikka päiväkahvit aurinkoisella säällä. Palvelukodeissamme on sauna, johon asukkaat pääsevät säännöllisesti.

Vapaaehtoiset on tärkeitä palvelukodin arjen rikastuttajia. Useat vapaaehtoiset vierailevat kodeissamme säännöllisesti pitämässä mm. musiikki- ja lukutuokioita sekä toimivat ulkoiluapuna. Teemme tiivistä yhteistyötä alueen seurakuntien, järjestöjen, oppilaitosten ja päiväkotien kanssa. Yhteisökoordinaattorimme organisoi yhteistä toimintaa.

Caritaksessa työskentelee oma pappi, joka vierailee kodeissa säännöllisesti ja hänelle voi varata henkilökohtaisen tapaamisajan. Myös omaisten on mahdollista keskustella hänen kanssaan kahden kesken luottamuksellisesti.

Toivotamme myös läheiset tervetulleeksi osallistumaan palvelukodin arkeen ja yhteisiin juhlahetkiin.

Alla tarkemmat esittelyt palvelukodeistamme. Meille voi tulla myös tutustumaan, soita niin sovitaan aika!

Caritas Kairos-Koti

Kaukovainiolla sijaitseva 19-paikkainen muistisairaiden palvelukoti.

Caritas Kannelkoti

Tuirassa sijaitseva 16-paikkainen muistisairaiden palvelukoti.

Caritas Willa Lupiini

Kempeleessä sijaitseva 18-paikkainen muistisairaiden palvelukoti.

Caritas Annansilmä

Taka-Lyötyssä sijaitseva 15-paikkainen liikuntarajoitteisten vanhusten palvelukoti.

Tehostettu, ympärivuorokautinen hoito

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu.
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).