Omaishoitajalle omaa aikaa

Caritaksen omaishoitajapalvelun avulla omaishoitaja voi järjestää itselleen lyhytaikaista vapaata tai pitempiä tilapäishoitojaksoja läheiselleen.

Kotihoitopalvelumme avulla omaishoitaja voi vaivattomasti järjestää itselleen vapaata omien asioidensa hoitamiseen tai lepäämiseen. Hoitajamme tulevat kotiin huolehtimaan läheisestä, jotta läheinen saa olla tutussa kotiympäristössään. Hoitajan käynti kotona voi tuoda virkistävää vaihtelua arkeen.

Palvelukodeissamme Oulussa ja Kempeleessä tarjoamme mahdollisuuden tilapäishoitoon yksityisasiakkaana tai kunnan maksusitoumuksella. Tilapäishoidon pituus voi olla yhdestä päivästä viikkoihin sisältäen kaiken hoidon.

Omaishoidon tukea saavilla omaishoitajilla on oikeus vähintään kolmeen vapaapäivään kuukaudessa silloin, kun omaishoitaja on sidottu omaishoitoon yhtäjaksoisesti tai päivittäin. Omaishoitaja voi pitää kertyneet vapaapäivät kuukausittain tai säästää vapaapäiviä ja pitää pidemmän lomajakson kerrallaan. Palvelun voi kustantaa omaishoidon vapaan palvelusetelillä tai maksamalla palvelun itse.

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.