Omaishoitajalle omaa aikaa

Hoitajamme tulee kotiinne

Omaishoitajan jaksamisen kannalta on tärkeää, että hän saa välillä myös omaa aikaa. Omaishoitajan lakisääteisiä vapaita järjestetään myös palvelusetelillä, jonka valitessaan asiakas voi tarpeensa mukaan hankkia setelillä Caritakselta kotiin annettavaa palvelua. Tämä on oiva vaihtoehto esimerkiksi silloin, kun ei haluta ympärivuorokautista tilapäishoitoa. Kotiin sovituksi ajaksi (yleensä useampi tunti kerralla) tuleva hoitaja on vaivaton tapa järjestää omaishoitajalle vapaa-aikaa tarvittaessa. Läheinen saa olla tutussa kotiympäristössään ja omaisesta huolehtiva voi turvalisin mielin olla pois kotoa omilla asioillaan.

Tässä omaa aikaa omaishoitajalle –kotihoitopalvelumme lyhyesti:

• Hoitajamme tulee kotiinne huolehtimaan läheisestänne sovituksi ajaksi.
  • Kiireetöntä aikaa voidaan käyttää esimerkiksi ulkoiluun, leipomiseen, ruoan laittamiseen, lehden lukemiseen, valokuvien katseluun jne. Tavoitteena on, että kotihoitajan vierailu piristää myös hoidettavaa ja tuo mukavaa vaihtelua perheen arkeen.
  • Käynnin kesto suunnitellaan perheen tarpeiden ja toiveiden mukaan.
  • Omaishoitaja saa aikaa omiin menoihinsa tai lepäämiseen.
  • Palvelua saa omaishoidon vapaan palvelusetelillä. Palvelusetelin arvo on 120 € (Oulun kaupunki)
  • Kotihoitopalveluamme voi ostaa tarpeen mukaan myös maksamalla palvelusta itse.
  • Kotihoitajamme ovat ammattitaitoisia ja kokeneita lähi- ja sairaanhoitajia.

Lue juttu asiakasperheestämme

Tilapäishoitoa palvelukodissa

Palvelukodeissamme Oulussa ja Kempeleessä tarjoamme mahdollisuuden tilapäishoitoon yksityisasiakkaana tai kunnan maksusitoumuksella. Tilapäishoidon pituus voi olla yhdestä päivästä viikkoihin sisältäen kaiken hoidon.

Omaishoitajalla on oikeus vapaisiin

Omaishoidon tukea saavilla omaishoitajilla on oikeus vähintään kolmeen vapaapäivään kuukaudessa silloin, kun omaishoitaja on sidottu omaishoitoon yhtäjaksoisesti tai päivittäin. Omaishoitaja voi pitää kertyneet vapaapäivät kuukausittain tai säästää vapaapäiviä ja pitää pidemmän lomajakson kerrallaan. Palveluihimme voi käyttää omaishoidon vapaan palveluseteleitä.

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.