15082017

Elotori 22.8. Caritas-Kodin pihalla

Tapahtuman järjestää Höyhtyän suuralueen yhteistyöryhmä. Tervetuloa, vapaa pääsy. Kahvitarjoilu!

15062017

Haku alkaa: Etsimme nuorta asumaan palvelutalo Metsolan Kartanoon

Etsimme ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, joka on valmis asumaan ja viettämään aikaa asukkaiden kanssa palvelutalossa. Pääset tutustumaan talossa asuviin ikäihmisiin ja asumaan edullisesti omassa vuokra-asunnossa Metsolan Kartanossa Puolivälinkankaalla.

02062017

Sanna Huhtelan näyttely Metsolan Kartanossa

Kuvataiteilija Sanna Huhtelan näyttely esillä Metsolan Kartanossa kesä- ja heinäkuun ajan. Näyttelyssä on esillä monipuolisia abstraktisia ja koloristisia maalauksia sekä sekatekniikkatöitä vuosilta 2016-17.

30052017

Caritas Rovaniemen palvelukeskukseen lääkäri- ja terapiapalvelut

Lapin Lääkärikeskus aloitti vastaanottotoiminnan Caritas Rovaniemellä. Palveluihin kuuluu yleislääkärin vastaanotto sekä fysio- ja jalkaterapeutin palvelut. Palvelut ovat tarjolla ajanvarauksella niin talossa asuville kuin ulkopuolisille.

26052017

Omaishoitajan vapaat kotihoitona

Omaishoitajan lakisääteisiä vapaita järjestetään myös palvelusetelillä, jonka valitessaan asiakas voi tarpeensa mukaan hankkia setelillä Caritakselta kotiin annettavaa palvelua. Tämä on oiva vaihtoehto esimerkiksi silloin, kun ei haluta ympärivuorokautista tilapäishoitoa.

04052017

Uusi taidenäyttely Metsolan Kartanossa

Mielikuvituksesta kuvitukseen – kuvituksesta mielikuvitukseen -näyttely esillä 2.-31.5.2017 Metsolan Galleriassa.

03052017

Muistisairaan ihmisen kohtaaminen - Ja muuta muistista

Muistiluennolla kuultiin, että etenevät muistisairaudet rappeuttavat aivoja ja heikentävät laaja-alaisesti toimintakykyä. Ne ovat kansantauteja siinä missä sydän- ja verisuonisairaudetkin. Muistisairaudet ovat yleisempiä iäkkäillä ihmisillä.

20042017

Hyvää arkea muistisairaiden palvelukodissa

Muistisairaiden asukkaiden arkeen voidaan luoda osallisuutta pienillä teoilla, joiden merkitys heidän hyvinvointiinsa ja virkeyteensä on merkittävä.

30032017

Tarjoamme nuorille työtä kesätyösetelillä

Tarjoamme kesätyötä 30:lle nuorelle kesätyösetelillä. Haku 30.4. mennessä.

24032017

Esittelyssä Metsolan Kartano

Katso esittelyvideo Metsolan Kartanosta.

03032017

Avoimet ovet Metsolan Kartanossa 8.3.

Tervetuloa tutustumaan Metsolan Kartanon tiloihin ja toimintaan 8.3. klo 13-15 välisenä aikana. Esittelemme vapaita vuokrattavia asuntoja sekä kotihoitopalveluja

23022017

Rovaniemellä vapaita asuntoja ikäihmisille

Rovaniemelle avattavassa uudessa palvelutalossa ja vielä vapaita asuntoja tuettuun ja tehostettuun palveluasumiseen 1.4. alkaen.

22022017

Uusi ravintola avataan 1.3. Rovaniemelle

Ravintola Vanha Varikko avaa ovensa Caritas-taloon ke 1.3. osoitteeseen Lapinkatu 1.

21022017

Helmikuu soi Cafe Caritaksessa

Oulun konservatorion oppilaat esiintyvät Caritas-Kodin kahvilassa viikolla 8. Tervetuloa!

13022017

Aukiolomuutos: To 16.2. lounastarjoilu klo 13 asti

Torstaina 16.2.2017 lounastarjoilu päättyy klo 13 kaikissa Caritas Ravintoloissa henkilöstön koulutustilaisuuden vuoksi.

23012017

Nimitysuutinen: Yksikön päällikkö Caritas Rovaniemelle

Yksikön päälliköksi on nimitetty YTK Nina Siira-Kuoksa.

17012017

Kahvikonserttien kevään aikataulu

Järjestämme kerran kuussa Caritas-Kodin kahvilassa konsertin, jossa musiikin/taiteen opiskelijoilla tai muilla alan harrastajilla on mahdollisuus esiintyä noin puolen tunnin ajan viihtyisässä kahvilassamme.

08122016

Caritaksen Hyvä Naapuri -toiminta laajenee Rovaniemelle

Caritaksen Hyvä Naapuri -toiminta laajenee keväällä 2017 Rovaniemelle. Caritas tarjoaa kahdelle opiskelijalle edullista asumista maaliskuussa 2017 Lapinkatu 1:een valmistuvassa palvelutalo Caritas Rovaniemessä. Etsimme kahta ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, jotka ovat valmiita asumaan ja viettämään aikaa palvelutalossa. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä! Hae asuntoa 30.12.2016 mennessä.

02122016

Metsolan Galleriassa vapaita näyttelyaikoja vuodelle 2017

Puolivälinkankaalla sijaitsevassa Metsolan Kartanossa on upea, korkea ja valoisa tila, jossa voi järjestää taidenäyttelyitä. Emme peri taiteilijoilta vuokraa näyttelytilasta. Näyttelyaika on 1 kk/ taiteilija. Näyttely on tarkoitettu yksityisille taiteilijoille tai ryhmille. Vuoden 2017 varauksia otetaan vastaan parhaillaan.

25112016

Caritas mukana Rovaniemen Seniori-messuilla 26.-27.11.

Messuilla tavataan! Tervetuloa osastollemme B67.

15112016

Senioritanssi on hyväksi keholle ja mielelle

Caritas-Kodilla on tänä syksynä alkanut senioritanssi, jota ohjaa vapaaehtoistyöntekijä Riitta Kyllönen. Tunneilla kokeillaan erilaisia tansseja sen mukaan, mitä osallistujat toivovat. Tanssia voi seisten tai istuen, parin kanssa tai soolona. Senioritanssit ovat rentoja seuratansseja, joilla kullakin on oma nimi, koreografia, luonne ja musiikki. Riitan tunnilla pääsee kokeilemaan myös Seniori Bailatinoa, joka on ikäihmisille suunniteltua soolotanssia menevän lattarimusiikin tahdissa. Tanssittavia tansseja ovat mm. salsa, samba ja cha-cha.

09112016

Bocciaa voi pelata jokainen

Caritas-Kodilla aloitettiin tiistaina uusi boccian pelaamisryhmä, jota vetävät vapaaehtoistyönä Mika Rauhasoja ja hänen vaimonsa Asta Hietanen. Molemmat pelaavat lajia aktiivisesti Oulun seudun Aivovammayhdistyksen Sporttipoppoossa. Seuraavan kerran ryhmä kokoontuu 13.12. Ensi vuodelle on suunnitteilla peliaika joka tiistaille, jos asukkailla kiinnostusta riittää.

03112016

Porkkanoita ja porinoita - Annansilmän toiminnallinen ryhmä

Kuluneen kesän ja syksyn aikana on palvelukoti Caritas Annansilmän torstaiaamupäiviin kuulunut toimintaterapiaryhmän kokoontuminen, jonka päätavoitteena on yhteisöllisyyden tukeminen. Ryhmäämme on osallistunut keskimäärin 8 palvelukodin 72-93 vuotiasta, toimintakyvyltään hyvinkin erilaista asukasta. Ryhmän ohjaajana toimii toimintaterapeutti Kaija-Leena Väisänen Caritas Kuntoutuksesta.

02112016

Caritas avaa kolme uutta Lähilääkäriasemaa Ouluun

Caritas laajentaa lääkäripalvelujaan avaamalla 7.11. kolme uutta Lähilääkäri -vastaanottopistettä Ouluun. Lähilääkärit palvelevat arkisin Tuirassa (Caritas Matriiti), Puolivälinkankaalla (Metsolan Kartano) ja Oulunsalon keskustassa. Lähilääkäripalvelun keskeisimpänä ajatuksena on vastata kuluttajien tarpeisiin päästä helposti lääkäriin lähellä kotiaan. Lähilääkärissä hoidetaan kaiken ikäisiä potilaita, niin lapsia, työikäisiä kuin ikääntyneitä.

01112016

Vapaaehtoistoimintaa Caritaksessa: Einstein-kerho on kokoontunut jo 10 vuoden ajan

Caritaksen tietovisailuryhmä eli ns. Einstein-kerho on kokoontunut joka tiistai kymmenen vuoden ajan. Ryhmän luotsaajana ja kysymysten laatijana toimii Caritaksen vapaaehtoistoiminnassa aktiivisesti mukana oleva Maikki Kiviharju-Wiebenga.

21102016

Avoimet ovet Metsolakodeissa

Tervetuloa tutustumaan Metsolakoteihin 24.-25.10.2016

30092016

Vanhustenviikon ohjelmaa Caritaksessa

Vanhustenviikolla (vko 40) Caritaksen palvelukeskukset on täynnä toimintaa.

14092016

Nimitysuutinen: Sari Ruonala vuokraneuvottelijaksi

Sari Ruonala on nimitetty Caritas Palvelut Oy:n vuokraneuvottelijaksi. Hänellä on vahva alan osaaminen, sillä hän on työskennellyt vuokraustoiminnan parissa jo lähes 20 vuoden ajan.

26072016

Suojaa itsesi auringonpistoksen varalta!

Auringonpistos on yleisin kesällä vaivaava lämpösairaus. Tärkeintä on pyrkiä välttämään auringonpistos ja sen iskiessä on siirryttävä välittömästi pois auringosta. Lue Caritas Lääkäritalon työterveyshuollon erikoislääkäri Nina Pajarisen ohjeet miten välttää auringonpistos ja miten toimia jos sairastut siihen.

30062016

Opiskelija – tule mukaan Caritaksen Hyvä Naapuri -toimintaan ja asu edullisesti palvelutalossa!

Etsimme yhteensä seitsemää ennakkoluulotonta ja hyvää tyyppiä, jotka ovat valmiita asumaan ja viettämään aikaa palvelutalossa. Pääset tutustumaan uusiin, erilaisiin ihmisiin ja asumaan edullisesti omassa vuokra-asunnossa Oulussa. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä!

20062016

Green Care – toimintaa Caritas Niemelässä

Caritas Niemelän asukkaat kävivät kalareissulla, sillä moni palvelukodin asukkaista on entisiä kalastajia tai metsästäjiä. Kalareissua avustivat Caritas Niemelän henkilökunnan lisäksi Oulun seudun uistelijoiden edustajat, jotka yhdessä saivat aikaan onnistuneen päivän laiturin nokalla!

13062016

Caritas mukana K50-festareilla perjantaina 17.6. Oulun Aittatorilla

Tapahtuma on ilmainen ja avoin kaikille. Caritaslaisten teltta on pystyssä tapahtuman ajan klo 15–22 ja Caritas Kuntoutuksen fysioterapeutit liikuttavat festariväkeä klo 15.50.

09062016

Omaa aikaa omaishoitajalle

Alpo Meriläinen on muistisairaan vaimonsa omaishoitaja. Caritaksen hoitajat käyvät Meriläisten luona kaksi kertaa kuukaudessa tarjoamassa Alpo Meriläiselle mahdollisuuden lakisääteisiin omaishoitajan vapaisiin.

27052016

Valkama-Koti on erikoistunut psykogeriatristen asiakkaiden hoitoon

Caritaksen uusi Valkama-Koti on kansallisesti ensimmäinen psykogeriatristen potilaiden hoitoon keskittynyt erityisyksikkö. Kodissa hoidetaan ja kuntoutetaan vaikeista psyykkisistä ja kognitiivisista oireista ja sairauksista kärsiviä ikääntyneitä ihmisiä.

24052016

Hyvää arkea vanhusten palvelukodeissa: "Mutta sehän on pelargonia!

Caritas Willa Lupiinin muistisairaiden vanhusten palvelukodissa on istutettu perinteisiä kesäkukkia ilahduttamaan asukkaita ja piristämään terassin ilmettä. Kukat ovat herättäneet innostusta ja saaneet asukkaat muistelemaan, mitä kukkia on tullut aiemmin istutettua.