Rovaniemellä vapaita asuntoja ikäihmisille

23022017

mummo-ja-kukkax1200

Vapaita asuntoja tuettuun ja tehostettuun palveluasumiseen 1.4. alkaen

Avaamme 1.3. Rovaniemelle uuden palvelutalon, jonka asunnot ja palvelut on suunniteltu erityisesti ikäihmisten ja vammaisten tarpeisiin. Itsenäisen asumisen vuokra-asunnot ovat täyttyneet ennätysvauhdissa, mutta enemmän tukea ja palveluja tarvitsevien asuntoja on vapaana.

Tuettu palveluasuminen tuo hoivapalvelut kotiin tarpeen mukaan. Apua saa arjen askareisiin ja henkilökohtaiseen hoivaan ja huolenpitoon. Hoitohenkilökunta on paikalla aamusta iltaan ja hälytyskutsuun vastataan kaikkina aikoina. Asuntoja on 10 (kaikki samassa kerroksessa) ja lisäksi asukkailla on viihtyisää yhteistä tilaa. Vrk-hinta 55 €, vuokra alk. 511 €/kk, ateriamaksu 15,65 €/vrk, vesimaksu 14 €/kk.

Tehostettu palveluasuminen sopii muistisairaille sekä paljon apua tarvitseville liikuntarajoitteisille ikäihimisille. Palvelukotimme muodostuu viiden kodin viihtyisästä kotiryhmästä. Jokaisessa kotiryhmässä on myös viihtyisää yhteistä tilaa asukkaille. Hoitohenkilökuntamme on paikalla ympäri vuorokauden.Vrk-hinta 119 €, vuokra alk. 511 €/kk, ateriamaksu 15,65 €/vrk, vesimaksu 14 €/kk.

Asukkaaksi voi hakeutua yksityisesti tai kunnan maksusitoumuksella/ palvelusetelillä.

Lisätietoja antaa:
045 675 9329/ Nina Siira-Kuoksa, yksikön päällikkö