Opiskelija! Tule meille Hyvä Naapuri -asukkaaksi Ouluun

27062019

hyva-naapuri2019

Etsimme ennakkoluulottomia ja hyviä tyyppejä, jotka ovat valmiita asumaan ikäihmisten tai vammaisten henkilöiden naapurina ja viettämään vapaa-aikaa heidän parissaan. Pääset asumaan edullisesti omaan vuokra-asuntoon ja saat tutustua erilaisiin ihmisiin, kokea ja jakaa aitoa iloa ja yhteisöllisyyttä. Ryhdy Hyväksi Naapuriksi ja tule osaksi Caritas Yhteisöä!

Katso Hyvä Naapuri Emman tarina Youtubessa

Lue juttu Kotiliedessä Hyvä Naapuri -toiminnastamme Metsolan Kartanossa ja Caritas Härkälinnassa

Vapaana olevat Hyvä Naapuri -kohteemme:

Linnanmaa (Oulu): Kehitysvammaisten asumispalveluyksikkö Caritas Kipparin läheisyydessä, os. Kauppalinnankatu 1. Lähellä on erinomaiset lähipalvelut ja yliopisto vain kävelymatkan päässä.

Hyvä Naapuri -asunto Caritas Kippari:

• 31 m2, 1 h+kk+alk+ph (asunnon sijainti 1. kerros)
  • Asunnon pohjapiirros
  • Vuokra: 384,05 € + vesi ja sähkö kulutuksen mukaan. Vuokraan sisältyy nettiliittymä.
  • Heti vapaana

Etelätulli/Limingantulli (Oulu): Caritas Härkälinna, os. Rautatienkatu 88. Talossa asuu liikuntavammaisia henkilöitä. Limingantullin ja keskustan palvelut ovat vain kävelymatkan päässä.

Hyvä Naapuri -asunto Caritas Härkälinna:

• 32,5 m2, 1 h+kt+kh (asunnon sijainti 4. kerros)
  • Asunnon pohjapiirros
  • Vuokra: 325 € + vesi 16 €/ kk ja sähkö kulutuksen mukaan (vuokralainen tekee itse sähkösopimuksen)
  • Vapautuu 1.9.2019

Hyvä Naapuri -asumiseen kuuluu vapaa-ajan viettoa talon asukkaiden kanssa muutama tunti viikossa. Yhteisen tekemisen ohella Hyvä Naapuri elää kuitenkin tavallista elämää normaalin vuokra-asumisen säännöin. Vapaa-ajan aktiviteetit ovat nuoren oman mielenkiinnon kohteiden ja osaamisen mukaan sovittavissa. Esimerkiksi taitava musikantti voi pitää musiikkihetken, penkkiurheilijat voivat seurata yhdessä urheilua, jauhopeukalot voivat leipoa asukkaiden kanssa. Asukkaita ilahduttaa myös juttuseura ja yhteiset hetket ulkoillen, lukien tai pelejä pelaillen.

Hyvä Naapuri -toiminta pähkinänkuoressa:

• Hakijan oltava vähintään 18-vuotias
  • Edullista asumista nuorille opiskelijoille
  • Asumiseen kuuluu vapaa-ajan viettoa talon asukkaiden kanssa
  • Vuokran lisäksi maksettavaksi tulee vesi- ja käyttösähkömaksu kulutuksen mukaan
  • Asunnon vuokraamisesta tehdään vuokrasopimus, jolloin opiskelija on oikeutettu saamaan opintotukeen kuuluvaa asumislisää. Lue lisää opiskelijan asumislisästä Kelan sivuilta.
  • Hyvä Naapuri -toiminta on osa Caritas-Säätiön yleishyödyllistä toimintaa, jolla edistetään yhteisöllisyyttä, pyritään vähentämään yksinäisyyttä ja mahdollisestaan erilaisten ihmisten kohtaamista arjessa.

Hakemukset ja lisätiedot:
Hae asuntoa vapaamuotoisella hakemuksella sähköpostitse 22.7.2019 mennessä. Lähetä hakemus osoitteeseen eija.anttila@caritaslaiset.fi. Kerro hakemuksessa itsestäsi ja harrastuksistasi, sekä miksi juuri sinä olisit Hyvä Naapuri! Pyrimme täyttämään paikat heti sopivan henkilön löydyttyä.

Lisätietoja antaa palvelupäällikkö Eija Anttila, puh. 045 805 5858.