Osoite: Mielikintie 8, 90550 Oulu

ASUNTOHAKEMUS

Metsolan Kartano on 2010 valmistunut monipuolinen ikäihmisten palvelutalo, joka sijaitsee rauhallisessa, puistomaisessa ympäristössä Oulun Puolivälinkankaalla. Kirjastopalvelut, seurakuntakeskus ja kauppa ovat kävelymatkan päässä.

Talossamme on 139 viihtyisää, esteettömän asumisen mahdollistavaa senioriasuntoa sekä kaikki tarvittavat ikääntyneen itsenäistä asumista tukevat palvelut. Maukasta kotiruokaa tarjoaa päivittäin lounasbuffetista Ravintola Odessa (niin talon kuin ympäristönkin asukkaille).

Metsolan Kartano on yksi Caritas-Säätiön Hyvä Naapuri -toiminnassa mukana olevista palvelutaloista. Talossa asuu 5 nuorta opiskelijaa, jotka viettävät vapaa-aikaa asukkaiden kanssa järjestäen ryhmätapaamisia ja kahdenkeskisiä keskusteluja. Lue toiminnasta Ylen uutisesta.

Ammattitaitoinen henkilökuntamme tuottaa edullisesti niin kotisairaanhoidon kuin hoiva- ja huolenpidon sekä kodinhoidon palvelut. Ympärivuorokautinen hoitajapäivystyksemme ja turvapalvelu sisältyy peruspalvelumaksuun. Talossamme toimii myös kaksi palvelukotia, jotka tuottavat tehostettua asumisen tukipalvelua.

Fyysisen kunnon kehittämisessä ja ylläpidossa avustavat alan ammattilaiset monipuolisessa kuntosalissamme tai tarvittaessa asukkaan omassa kodissa. Toimintakyvyn arvioinnin ja ylläpitämisen tueksi on tarjolla toimintaterapeutin palveluita.

Panostamme asumisen viihtyvyyteen kulttuurin ja muun tarjonnan keinoin. Asukkaillemme järjestetään runsaasti tilaisuuksia yhdessä tekemiseen ja seurusteluun arkiaskareiden, juhlien vieton ja harrastusten parissa. Talossamme on asukastupa, harrastustiloja sekä oma taidegalleria.

+ Palvelut

+ Virkistystoiminta

• Hyvä Naapuri -toimintaa (5 nuorta opiskelijaa asuu talossa ja viettää aikaa asukkaiden kanssa)
  • Haluatko miljonääriksi -tietovisa, Bingo
  • Porina Kerho ja karaoke
  • Petankki ja mölkky, ulkoiluryhmä
  • Asukastoimikunta kokoontuu kerran kuukaudessa.
  • Asukastapahtumat, retket ja ulkopuoliset esiintyjät
  • Lisäksi Metsolan Kartanossa toimii taidegalleria.

+ Talotiedot

• Kerrostalo
  • Valmistunut 2010
  • 139 asuntoa
  • Asukastupa, harrastustiloja sekä oma taidegalleria

+ Asumiskustannukset

48,5 m2, vuokra 679,40 €
55,5 m2, vuokra 777,45 €
68 m2, vuokra 904,55 €
51 m2, vuokra 714,50 €

Peruspalvelumaksu 65 €/ kk (huoneistokohtainen)
Vesimaksuennakko 14 €/ hlö/ kk

Mielikintie 8, Oulu, Suomi

+ Sijainti ja ympäristö

Metsolan Kartano sijaitsee rauhallisessa, puistomaisessa ympäristössä Oulun Puolivälinkankaalla. Kirjastopalvelut, seurakuntakeskus ja kauppa ovat kävelymatkan päässä.

Mielikintie 8, Oulu, Suomi

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.