Caritas Maininki

Rojola Susanna, tiimivastaava/ päivätoiminnan koordinaattori, 044 468 4351
Maarit Jäntti, päivätoiminnan ohjaaja, 044 468 4395
Henkilökunta 044 468 4368

Oulun Pateniemeen on toukokuussa 2017 avattu uusi kehitysvammaisten palvelukoti Caritas Maininki. Viihtyisässä omakotitalossa on viisi neljän asunnon kotiryhmää eli yhteensä 20 asukaspaikkaa ja kodikasta yhteistä tilaa asukkaille. Caritas Maininki tarjoaa tehostettua asumispalvelua erityisesti keskivaikea- tai vaikea-asteisesti kehitysvammaisille henkilöille kodinomaisessa asumisympäristössä. Palvelut ovat asukkaiden hyödynnettävissä ympärivuorokautisesti.

Päivätoiminta on osa arkea ja aktiivista elämää. Päivätoimintaa järjestetään siihen tarkoitetussa omassa tilassa. Asukkaat voivat osallistua liikuntaharrastuksiin, retkille ja erilaisiin tapahtumiin joko itsenäisesti tai yhdessä henkilökunnan kanssa. Asukkailla on myös vapaus liikkua kodin ulkopuolella omien kykyjensä mukaan joko yksin tai ohjaajan kanssa. (Lue juttu päivätoiminnastamme)

Talo on yksitasoinen ja taloa ympäröi viihtyisä piha-alue. Tilojen yksinkertaisuus ja selkeys ovat tärkeitä asukkaille. Palvelukodista löytyy mielenkiintoisia yksityiskohtia muun muassa rauhoittavien värien ja pyöristettyjen nurkkien muodossa. Oleskelutilan takka oli yksi kodikkuutta lisäävä elementti.

Kehitysvammaisuudestaan huolimatta jokaisella kehitysvammaisella on lukuisia yksilöllisiä taitoja, kiinnostuksen kohteita ja persoonallisia ominaisuuksia, joita voimme arjessa arvostaa ja vahvistaa. Kun otamme huomioon nämä ja kehitysvammaisen tukea vaativat erityispiirteet, hänen kokonaisvaltainen hyvinvointinsa kohenee.

Lue Ylen tekemä juttu Caritas Mainingista (21.6.2017)

Kiinnostuitko?

Kysy lisää:
Palveluohjaaja
Tuija Hyväri
info@caritaslaiset.fi

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu.
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).