Caritas Luotsi

Osoite: Pappilantie 5D, 90460 Oulunsalo

Palveluesimies: Johanna Venninen, 050 370 7214 (etunimi.sukunimi@caritaslaiset.fi)

Henkilökunta: 050 462 7210

Oulunsaloon 2009 avattu Caritas Luotsi tarjoaa palvelukotiasumista kehitysvammaisille kodinomaisessa ja turvallisessa ympäristössä. Luotsissa on kaksi kotiryhmää, joissa molemmissa on 9 asuntoa. Asukkaiden hyvinvoinnista vastaa ammattitaitoinen henkilökunta ympäri vuorokauden.

Jokaisella asukkaalla on oma huone wc:llä ja suihkulla, jonka saa kalustaa mieleisekseen. Oleskelutilat ovat viihtyisät ja kauniisti sisustettu. Erillisessä, vaalein sävyin sisustetussa aistihuoneessa pääsee halutessaan rauhoittumaan. Omaiset ovat aina tervetulleita vierailulle ja yhteisiin juhliin.

Päivätoiminta on kiinteä osa asukkaiden arkea ja sitä järjestetään pihapiirissä sijaitsevassa viihtyisässä omassa tilassa. Päivätoiminnan suunnitelmallisuudesta ja tavoitteellisuudesta vastaa päivätoiminnan ohjaaja. Asukkailla on myös mahdollista osallistua ohjatusti palvelukodin arkiaskareisiin.

Henkilökunta järjestää asukkaille viikoittain kuntoilutuokion. Musiikki on tärkeä osa arkea; laulutuokioita järjestetään kitaran ja muiden soittimien säestyksellä tai karaoken tahtiin. Sään salliessa oleskellaan paljon ulkona ja tehdään pieniä retkiä. Asukkaat vierailevat myös usein allasjumpassa Caritas-kodissa, jonka jälkeen ruokaillaan Caritaksen ravintolassa.

Asukkaille on tarjolla laajoja harrastusmahdollisuuksia esimerkiksi Oulunsalon kansalaisopiston piirissä. Kauppakeskus Kapteenin palvelut ovat kävelymatkan päässä.

Caritas Luotsi on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

+ Palvelut

• Kuntoutuspalvelut
  • Henkilökunta paikalla ympäri vuorokauden
  • Ohjattua päivätoimintaa

+ Talotiedot

• 9 + 9 asuntoa
  • Jokaisessa huoneessa oma wc ja suihku

+ Sijainti ja ympäristö

Oulunsalossa rauhallisella omakotitaloalueella Kauppakeskus Kapteenin välittömässä läheisyydessä.

Caritas Luotsi

Pappilantie 5, Oulunsalo

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu.
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).