Caritas Harjukivi

Osoite: Kiviharjunlenkki 2, 90220 Oulu

Palveluesimies: Hanna-Riikka Pöppönen, 050 434 4331

Henkilökunta: 044 468 4380

Caritas Harjukivi on valmistunut vuonna 2016 Oulun Kontinkankaalle. Harjukivessä tarjotaan kotiin annettavaa vammaisten palveluasumista yhdeksässä asunnossa. Palvelu erikoistuu aivovammaisiin ja neurologisesti sairastuneisiin ihmisiin. Hoitohenkilökuntamme on paikalla ympärivuorokautisesti.

Asunnot sijaitsevat talon ensimmäisessä kerroksessa. Omaa pihamaata ei ole, mutta lähellä sijaitsee oivalliset ulkoilualueet. Talossa on erikoisuutena tilava kattoterassi saunaosastoineen. Asuntojen esteettömyyteen on kiinnitetty erityistä huomiota, joten ne soveltuvat hyvin liikuntarajoitteisille. Talossa on iso yhteinen oleskelutila, joka on kooltaan noin 80 neliömetriä. Asukkaat voivat halutessaan ruokailla yhteisessä tilassa. Tila toimii myös yhteisenä olohuoneena, jossa asukkaat voivat katsella vaikkapa televisiota.
Kontinkangas sijaitsee parin kilometrin päässä Oulun keskustan palveluista, lähellä Oulun yliopistollista sairaalaa ja kaupunginsairaalaa. Raksilan marketit, jäähalli ja Kastellin S-market sijaitsevat lähistöllä ja kauniiseen Oulujoen rantaan on matkaa pari kilometriä.

Harjukivi tarjoaa yksilöllistä asumista ja elämistä. Jokaiselle voidaan räätälöidä hänelle sopivat palvelut. Harjukivestä löytyy yhteisöllisyyttä asukkaan niin halutessa. Caritaksen retket ja tapahtumat ovat myös saatavilla. Yhdessä asukkaiden kanssa luomme Harjukiven ja sen hengen.

Caritas Harjukivi on ARA-kohde ja asukasvalinta tehdään ARAn perusteiden mukaiseti: ”Asukkaiden valinta perustuu sosiaaliseen tarkoituksenmukaisuuteen ja taloudelliseen tarpeeseen, joita arvioidaan hakijan asunnontarpeen, varallisuuden ja tulojen perusteella”.

+ Palvelut

• Mahdollisuus ympärivuorokautiseen asumispalveluun
  • Henkilökohtainen apu
  • Ateriapalvelut
  • Kuntoutuspalvelut

+ Talo- ja asuntotiedot

• Kerrostalo
  • Valmistunut 2016
  • 9 asukaspaikkaa

+ Sijainti ja ympäristö

Caritas Harjukivi sijaitsee Kontinkankaalla Oulun yliopistollisen sairaalan ja Kaupunginsairaalan välittömässä läheisyydessä. Lähellä myös päivittäistavarakauppa.

Caritas Harjukivi

Kiviharjunlenkki 2, Oulu, Suomi

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.

• Käytämme antamiasi tietoja vain siihen tarkoitukseen, joka yhteydenottopyynnössä on ilmoitettu.
  • Henkilötietojen käsittelyssä noudatamme EU:n yleistä tietosuoja-asetusta (2016/679). Lisätietoja Caritaksen henkilötietojen käsittelystä löydät tietosuojaselosteistamme (linkki sivun alalaidassa).