Caritas Celesta

Osoite: Rautatienkatu 88, 90400 Oulu

Johtava ohjaaja: Marjo Lokka, puh. 050 330 6117 (etunimi.sukunimi@caritaslaiset.fi)

Henkilökunta: 050 563 4930, 050 411 2070

Oulun Limingantullissa vuoden 2016 alussa avattu, Caritas Härkälinnan tiloissa sijaitseva tehostetun asumispalvelun yksikkö tarjoaa tehostettuja asumispalveluja moni- ja liikuntavammaisille henkilöille.

Celestan yhteisöllinen asuinympäristö soveltuu erinomaisesti ensiasunnoksi nuorille ja paljon tukea tarvitseville. Toimintaperiaatteita ovat hoidon yksilöllisyys, asiakaskeskeisyys ja kuntouttava työote. Asiakkaat pääsevät osallistumaan palvelujen suunnitteluun ja tuottamiseen. Henkilöstö on ammattitaitoista ja motivoitunutta.

Jokaisella asukkaalla on oma asunto keittiö- ja kylpyhuonetiloineen. Yhteistä tilaa on lisäksi ruokailu- ja monitoimitilassa. Asukkaat saavat ympärivuorokautista avustusta ja hoitoa sekä tukea omiin vapaa-ajan harrastuksiin osallistumisessa. Yhdessä tehdään paljon asioita, esimerkiksi järjestetään juhlia ja käydään konserteissa, toreilla ja puistoissa Kärppäpelejä unohtamatta. Oma päivätoiminnan ohjaaja vetää päivätoimintaryhmiä, joiden ohjelma on suunniteltu yhdessä asukkaiden kanssa.

Asukas vastaa itse vuokra-, ateria- ja muista elämiseen liittyvistä kuluistaan. Asukkaan kotikunta maksaa ympärivuorokautisen, yksilöllisen tarpeen mukaisen hoidon.

+ Palvelut

• Ympärivuorokautinen asumispalvelu
  • Päivätoiminta
  • Henkilökohtaista apua esimerkiksi harrastustoimintaan
  • Kuntoutuspalvelut
  • Kotilääkäripalvelu

+ Talotiedot

• Kerrostalo
  • Yksikkö avattu 2016

+ Sijainti ja ympäristö

Caritas Celesta sijaitsee kehittyvällä Etelätullin alueella. Limingantullin ja keskustan palvelut lähietäisyydellä.

Caritas Celesta

Rautatienkatu 88, Oulu, Suomi

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.