Osoite: Solistinkatu 3 D 49, 90140 Oulu

Johtava ohjaaja: Ani Vainio, 040 482 0945 (etunimi.sukunimi@caritaslaiset.fi)

Henkilökunta 24h: 040 482 0944

Caritas Annansilmä on Taka-Lyötyssä sijaitseva 15-paikkainen liikuntarajoitteisten vanhusten palvelukoti. Jokaisella asukkaalla on oma kylpyhuoneella varustettu asuinhuone, jonka saa kalustaa mieluisaksi omilla huonekaluilla ja esineillä. Kodissa on viihtyisä sisäpiha, jossa on seniorikuntoilulaitteita. Vieressä sijaitsee kaunis Caritas-puisto. Caritas-kodin palvelukeskuksen palvelut ovat helposti saatavilla ja asukkailla on mahdollisuus osallistua koko talon väelle järjestettävään yhteiseen toimintaan.

Annansilmä on viihtyisä kodinomainen palvelukoti, jossa panostetaan asukkaiden hyvään arkeen. Henkilökunta on työhön sitoutunutta ja ammattitaitoista hoitaen asukkaita suurella sydämellä. Kuntouttava hoitotyö on osa päivittäistä arkea, asukkaita tuetaan ja kannustetaan osallistumaan ja tekemään niitä asioita, joihin voimavarat riittävät. Asukkaiden toiveita kunnioitetaan ja yksilölliset tarpeet huomioidaan kaikilla elämän osa-alueilla.

Asukkaille järjestetään monipuolista toimintaa, kuten leipomista, ulkoilua, kaupassakäyntiä ja toiminnallisia yhteisiä hetkiä. Retket esimerkiksi kauppakeskuksiin ja torille ovat yleisiä kohteiden valikoituessa asukkaiden toiveiden mukaan. Myös monet vapaaehtoiset tuovat iloa asukkaiden elämään; kaverikoirat käyvät säännöllisesti piristämässä arkea laulajia ja soittajia unohtamatta. Caritaksen toimintaterapeutti pitää asukkaille toimintaryhmää, jonka aiheet vaihtuvat viikoittain.

Asukkaan ravitsemuksesta huolehditaan yhteistyössä  Caritaksen oman ravintolan kanssa, jolloin myös ruokavaliomuutokset hoituvat ammattitaidolla. Ravintola Caritaksessa asukkaat voivat myös nauttia lounaan omaistensa kanssa.

Annansilmän sairaanhoitaja on tavoitettavissa arkipäivisin. Asukkaat kuuluvat Oulun kaupungin terveyspalvelujen piiriin ja lääkäri käy Annansilmässä säännöllisesti. Myös Caritas Lääkäritalon monipuoliset lääkäripalvelut ovat halutessa käytettävissä, joko viereisessä lääkäritalossa tai lääkärin kotikäyntinä.

Asukkaamme voivat halutessaan elää Annansilmässä elämänsä loppuun saakka. Saattohoidossa asukas saa olla oman kodin rauhassa viimeisinä elinpäivinään omaisten ja tuttujen hoitajien ympäröimänä. Teemme lääkärin ja kotisairaanhoidon kanssa tiivistä yhteistyötä saattohoidon toteutuksessa.

+ Palvelut

Kuntoutuspalvelut

Kotilääkäripalvelu

+ Virkistystoiminta

• Sisäpihalla seniorikuntoilulaitteita
  • Kaverikoirien säännöllinen vierailu
  • Koko talon väen yhteinen toiminta (esim. leipominen ja ulkoilu)
  • Yhteiset päiväretket asukkaiden toivomiin kohteisiin
  • Aktiivinen vapaaehtoistoiminta (Café Sonaatti ja pihatalkoot syksyllä)
  • Viikoittainen toimintaryhmä toimintaterapeutin johdolla

+ Palvelukodin tiedot

• Rakennettu 2008
  • 15 asukaspaikkaa

+ Kustannukset

• Hoitovuorokausi: 116,60 € /vrk
  • Ateriamaksu: 14,37 € /vrk
  • Vuokra: 600 € /kk
  • Vesimaksu 15,00 € /kk
  • Sähkömaksu: 11 € /kk

Solistinkatu 3, Oulu

+ Sijainti ja ympäristö

Caritas Annansilmä sijaitsee Caritas-kylässä, Caritas-Kodin palvelukeskuksen ja keskustan palveluiden välittömässä läheisyydessä. Palvelukodissa on viihtyisä sisäpiha, jossa on seniorikuntoilulaitteita. Vieressä sijaitsee kaunis Caritas-puisto.

Solistinkatu 3, Oulu

• Kiinnostuitko palvelusta? Jätä yhteystietosi, niin olemme sinuun yhteydessä.