Haltian toimittaa Snowfox-hälytyslaitteet Caritas Rovaniemeen

15022017

snowfox-trackerphone

Tiedote 15.02.2017

Haltian ja Caritas ovat sopineet yhteistyöstä:
Haltian toimittaa Rovaniemelle avattavaan palvelutaloon Snowfox-hälytyslaitteet

Oululainen Haltian laajentaa hälytysnappina toimivan Snowfox-puhelimensa saatavuutta palveluasumisen yksiköihin. Haltian on sopinut Caritas konsernin kanssa pitkäaikaisesta yhteistyöstä ja hälytyslaitteiden toimituksesta Caritaksen palveluasumisen yksiköihin. Toimitukset alkavat maaliskuussa Rovaniemelle avautuvaan uuteen palvelutaloon, jonne Haltian toimittaa Snowfox-puhelimet asukkaiden lisäturvaksi.

Muotoilultaan kaunis, kannettava ja pienikokoinen kommunikaatiolaite Snowfox on suunniteltu helppokäyttöiseksi, sekä sään- ja iskunkestäväksi. Sen turvapuhelinominaisuus on nopeasti käytettävissä avun hälyttämiseen ja yksinkertaiseen viestintään. Laite tarjoaa ratkaisun omaisten ja hoitohenkilökunnan tärkeimpään huolenaiheeseen: heidän läheisensä ja asiakkaidensa turvallisuuteen.

”Olemme iloisia, että Snowfoxin käyttäjäkunta laajentuu nyt lapsista ikäihmisten ja vammaisten asumispalvelujen puolelle. Turvalaitteena Snowfox toimii erinomaisesti monenlaiseen tarpeeseen,” kertoo Haltianin toimitusjohtaja Pasi Leipälä.

Markkinoilla olevista puhelimista Snowfox eroaa helpon käyttöönottonsa takia: Snowfox-puhelin tulee valmiiksi esiasennetun SIM-kortin kanssa. Snowfoxin hälytysnapista voi lähettää soittopyyntöjä viiteen eri numeroon ja soitto Snowfox-puhelimeen tapahtuu ilmaiseksi ladattavan älypuhelinsovelluksen avulla. Snowfoxin vahvuus on myös siinä, että sen paikannusominaisuudet voidaan ottaa haluttaessa myöhemmin käyttöön.

Haltianin tausta on Nokiassa, ja yrityksen osaaminen on paras lähtökohta Snowfoxin kaltaisen langattoman laitteen toteutukselle. Laitteen akunkesto on jopa viikon.

Snowfox-hälytyslaitteet tuovat asiakkaillemme lisäturvaa

”Olemme innoissamme yhteistyöstä Haltianin kanssa. Snowfox-puhelimen avulla ikääntynyt ja vammainen ihmisen voi asua siellä missä haluaa, vaikka hänellä olisi avuntarvetta. Laitetta käyttämällä asiakkaamme saavat yhteyden hoitohenkilökuntaamme helposti, sanoo Caritas Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Timo Kaukonen.

Syksyllä Caritaksen Oulun palvelutaloissa toteutetuissa pilottitestauksissa laite sai positiivista palautetta testikäyttäjiltä. ”Snowfox koettiin turvaa tuovaksi ja helppokäyttöiseksi. Moni menevä seniori piti myös siitä, että laite ei herätä huomiota eikä näytä ”sairaalamaiselta”. Tälle turvalaitteelle on selvästi kysyntää”, Kaukonen lisää.

Lisätietoja:

Haltian: Tuija Postari-Kivistö, +358 40 5191424, tuija.postari-kivisto@haltian.com

Caritas: Timo Kaukonen, +358 40 171 5474, timo.kaukonen@caritaslaiset.fi

Snowfox: http://www.snowfoxfamily.com/fi/

Haltian lyhyesti

Haltian on oululainen suunnittelutalo, joka suunnittelee asiakkailleen uusia langattomia huipputuotteita ideasta myyntipakkaukseen asti. Haltian työllistää tällä hetkellä yli 80 mobiilialan huippuosaajaa, jotka pystyvät tuotteistamaan vaikeimmatkin konseptit lopputuotteeksi asti. Haltian tuo markkinoille erilaisia yrityksille suunnattuja asioiden internetin teknologia-alustoja ja sensorilaitteita. Yritys on perustettu vuonna 2012 ja on yksi Pohjois-Suomen nopeimmin kasvaneista yrityksistä. Lisätietoja löytyy osoitteessa www.haltian.com

Caritas lyhyesti

Caritas on oululainen sosiaali- ja terveyspalvelujen tuottaja, jonka palveluihin kuuluvat lääkäri- ja kuntoutuspalvelut, sekä asumisen palvelut ikäihmisille ja vammaisille. Palvelemme yksityis-, yritys- ja kunta-asiakkaita Oulussa, Rovaniemellä ja Raahessa. Caritas konserni työllistää 500 osaajaa. Taustallamme vaikuttaa vuonna 1998 perustettu, yleishyödyllinen Caritas-Säätiö. Palvelutoiminnastamme syntyvä taloudellinen tulos ohjataan säätiön vanhusten ja vammaisten hyvän elämän edistämiseen Pohjois-Suomessa. Lue lisää meistä www.caritaslaiset.fi