Caritas mukana Job Shadow Day -päivässä 25.4.

20022018

JSD_pitka_c100m70k10

Job Shadow Day on yhteiseurooppalainen päivä henkilöille, joiden elämäntilanne, sairaus tai vamma vaikeuttavat työllistymistä. Päivän aikana työnantaja antaa työn seuraajalle mahdollisuuden tutustua työpäivään seuraajaa kiinnostavassa työssä. Työn seuraaminen sopii erityisesti siirtymävaiheessa oleville nuorille, jotka valitsevat opintopolkunsa. Sopivan työn löytäminen on hyvä alku!

Vates-säätiö toi tapahtuman Suomeen vuonna 2014 ja on siitä lähtien koordinoinut sitä. Seuraava Job Shadow Day järjestetään 25.4.2018. Caritas on mukana päivässä tarjoamalla toiminnastamme kiinnostuneille henkilöille mahdollisuuden tulla tutustumaan työhömme ja arkeemme vanhusten ja vammaisten asumispalveluyksiköissä Oulussa ja Rovaniemellä.

Lähettävänä tahona toimii esimerkiksi oppilaitokset, vammaisjärjestöt, työpajat, työllistämisyksiköt, yhdistykset ja viranomaiset. Lähettävä taho auttaa tulevaa työn seuraaja valitsemaan kiinnostavan työn, yhteydenotoissa työnantajaan sekä päivän valmisteluissa.

Lue lisää Job Shadow Day -sivustolta

Yhteyshenkilönä toimii liiketoimintajohtaja Anne Filali, puh. 044 784 7114 ja anne.filali@caritaslaiset.fi