Asukaskynä: Päivätoiminnat tekevät yhteistyötä

16112016

asukaskyna_kipparissa_

Asukaskynässä asukkaamme kirjoittavat kokemuksistaan ja tapahtumista arjessa.

Kävimme vierailemassa Caritas Kipparin päivätoiminnassa Linnanmaalla. He ovat nimenneet päivätoiminnan Poijuksi. Meillä se on Poika. Soitimme ja lauloimme lähihoitaja Marja Sippalan säestäessä meitä. Hän oli yhtä taitava muusikko kuin meidän Celestan oma musikantti Petri Sääskö.

Siellä oli mukavia asiakkaita, jotka tarjosivat meille kahvia. Ilman niitä kahveja ei olisi tullut mistään mitään. Meitä harmitti ainoastaan se, ettemme nähneet tuttua hoitajaamme Minna Heikkistä. Kävimme myös ryhmäkodin puolella, missä oli hirveän hyvät tilat. Yksi asukas otti meidät vierailulle kotiinsa, se oli oikein mukava yksiö.

Olin ylpeä, kun sain kantaa vähän aikaa kameraa, Olli sanoi. Riku huomasi hissiaulassa, että portaikon edestä ei ollut turvaportteja, kuten Härkälinnassa on.

Lopuksi meillä oli tarkoitus mennä yhdessä Raxiin syömään, mutta siellä oli jo kymmenen bussilastillista opiskelijoita, joten haimme Prisman lihatiskiltä kalaa ja muuta evästä. Aivan tosi hyvä reissu oli kaikin puolin!

Kirjoittajat:
Olli Siikaluoma, Caritas Härkälinna